Gå til hovedindhold
Arrangement

Sortering af husholdningslignende affald i virksomheder

Fra årsskiftet er der nye krav om, at virksomheder skal sortere husholdningslignende affald efter de samme sorteringskriterier som private husstande. Bliv klogere på, hvilke konsekvenser, kravene har for din virksomheds affaldssortering ved et af to arrangementer i januar og februar.

Bemærk! Vi afholder arrangementet to gange.


Det kan være svært at gennemskue, hvordan din virksomhed tilpasser jeres affaldsløsning, så den opfylder de nye krav.

Derfor vil Næstved Kommune og Ressource City hjælpe din virksomhed med råd og vejledning om sortering.

Det sker ved to ens arrangementer, som er placeret på forskellige dage og tidspunkter, så alle har mulighed for at være med.

Kig forbi Ressource City på Maglemølle 31 i Næstved enten på vej til arbejde eller på vej hjem, og få en snak om affald og muligheder.

 

For virksomheder i Næstved Kommune

Arrangementet er for virksomheder med adresse i Næstved Kommune, der:

  • har spørgsmål om sortering af husholdningslignende affald, og hvordan de nye krav om kildesortering af 9 typer affald kommer til at have indflydelse på jeres nuværende affaldsordning.
  • ønsker at finde en løsning, og sparre med kommunale og private aktører om implementering af nye sorteringsløsninger i virksomheden.

 

Det bliver du klogere på

  • Hvilke nye krav er der til din virksomheds affaldssortering?
  • Hvordan sammensætter I en affaldsordning, der dækker både nationale sorteringskrav og din virksomheds behov?
  • Hvordan formidler I ændringerne til medarbejdere, kollegaer eller ledelse om, hvorfor I bør sortere husholdningslignende affald?
  • Hvilke aktører kan hjælpe med aftale om indsamling af husholdningslignende affald?

 

Affaldsmesse – en snak om affald og muligheder

I den sidste del af mødet kan du vælge at deltage i vores affaldsmesse, hvor private og kommunale aktører står klar med råd, vejledning og hjælp til tilmelding af ny affaldsordning.

Dagens program

Klokken 18.00
ANKOMST
Kaffe/te og croissant

Klokken 18.10
VELKOMST OG INTRO
V. formand for Klima, Miljø og Friluftsturismeudvalget, Rune Kristensen, Næstved Kommune

Klokken 18.15
PRÆSENTATION AF DE NYE KRAV OM SORTERING AF HUSHOLDNINGSLIGNENDE AFFALD
V. driftsansvarlig Gert Christensen, Team Affald, Næstved Kommune

Klokken 18.30
EN LOKAL VIRKSOMHEDS ERFARINGER
Direktør for XL-Byg T.A. Medings Tømmerhandel Frederik Meding fortæller om virksomhedens erfaringer med at etablere affaldssorteringssystem

Klokken 18.45
MULIGHEDERNE FOR GRØN OMSTILLING GENNEM AFFALDSSCREENING
V. daglig leder Michael Elgaard, Ressource City

Klokken 18.55

AFFALDSMESSE
Få en snak med private og kommunale aktører med mulighed for råd og vejledning

Klokken 20.00
TAK FOR I DAG